Isnin, 31 Oktober 2016

SOTO SEDAP YANG MEMANG SEDAP


Assalamualaikum..
Badan hari ni rasa lesu betul la. Demam dari hari tu kejap hilang kejap datang. Siap pakej dengan selsema dan batuk. Suara pun sengau semacam, mujur tak macam angsa.. haha

Tengok tak gambar kat atas tu? Fuhhh.. soto kan? Percaya tak kita makan soto ni kat kampung orang bunian??Haaaaaa?? Iye wak..kita tak tipu..hihii

Nama kampung tu Kg Sri Bunian. Terletak di daerah Pontian, Johor. Kedai makan ni warung biasa-biasa je. Warung kampung, tapiiiiiii jangan pandang sebelah mata tau .. Walaupun warung kampung je.. makanan dia.. MasyaAllah sedapnya..

Selain dari soto, nasi goreng kampung dia pun mabelesss..hihi
Mula-mula dulu dok dengar orang cakap sedap makan kat situ,tapi bila sendiri dah rasa..memang sedap sangat. Nampak je kuah dia macam cair kan? putih bening je.. Tapi rasa dia serba serbi cukup. Kita suka soto yang kuahnya cair. Tapi nak la yang rasa sedap.. Bukan rasa air masak. Haha..Letak pulak dengan sambal kicap..Ermmmm.. haha. Cukup lengkap rasanya. Hirup kuah soto yang panas-panas.. Dengan nasi impit yang lembut..Nyaman masuk tekak.. Haha ♥♥♥♥♥ 

Pada sesiapa yang ada pergi ke daerah Pontian.. boleh la cuba pergi ke Warung Soto Sri Bunian. Lupa nak ambil gambar warungnya. Orang Johor dan sambal kicap berpisah tiada.. Jom layan lagi satu gambar. Jadi laaaa..


2 ulasan:

  1. Hai Naily
    Terlioq kaknoor tengok soto tu
    Org johor mmg terer kan bab memasak ni
    Mesti lazat sngt soto tu nmpk pun dh tau

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihii.. kaknoor, tu baru tengok kan.. lom rasa lagi. Sedap sgt ni kaknoor..kena dengan tekak ni rasanya.

      Padam